NORSK STUDIE OM FLIPPED CLASSROOM

Written by Jan Hylén
Category: Blog Created: Wednesday, 23 September 2015 02:18

I marsnumret av Nordic Journal of Digital Literacy beskrivs en norsk studie om flippat klassrum. Ett 80-tal lärarstudenter har svarat på en enkät efter det att vissa undervisningsmoment flippats. Några har även intervjuats. Den sammanfattande analysen är att “this flipped classroom model, to some extent, seems to have stimulated students’ participation and engagement. The students find the flipped classroom model interesting and give a fairly high score when asked how they rate the different parts integrated or connected to each other.”

Nordic Journal

Studenterna svarar att de tyckte att kombinationen av föreläsningar på nätet och grupparbete på campus ökade deras intresse, engagemang och kunskaper. De menar också att de kommer att ha nytta av att de har prövat på denna undervisningsform när de själva ska undervisa.

Du hittar hela artikeln här.

 

  

 

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.
  • No comments found